Δευτέρα 22 Ιουνίου 2015

ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΡΟΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ

Στη Συνέλευση σήμερα αποφασίστηκε να τεθεί σε συζήτηση το κείμενο που είχε αποφασιστεί στην προηγούμενη συνέλευση, όσον αφορά το πρόγραμμα σπουδών. Η συζήτηση θα γίνει αρχικά μέσω συνελεύσεων ετών (την Τρίτη και την Τετάρτη το πρωί), και θα ακολουθήσει Γενική Συνέλευση την Πέμπτη στις 2:00 στην αίθουσα του πρώτου έτους (αν πραγματοποιηθεί Τμήμα την Πέμπτη η Συνέλευση θα μεταφερθεί την Τετάρτη στις 2:00) Το πρόγραμμα των Συνελεύσεων ετών που αποφασίστηκε είναι: 
1ο Έτος: Τρίτη 23/6 στις 15:00, στη διάρκεια του μαθήματος των εικαστικών
2ο Έτος: Τρίτη 23/6 στις 12:00, μετά το μάθημα των Δομικών Υλικών
3ο Έτος: Τρίτη 23/6 στις 11:00, στη διάρκεια του μαθήματος τις Οικοδομικής
4ο Έτος: Τρίτη 23/6 στις 15:30, στη διάρκεια του μαθήματος τις Οικοδομικής
Υπόλοιπα Έτη: Τετάρτη 24/6 στις 11:00 στην αίθουσα του πρώτου έτους.
Το κείμενο προς διαβούλευση είναι:

ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΞΑΝΘΗΣ (10/6/2015)

     Ένα από τα αιτήματα των φοιτητών της Αρχιτεκτονικής Ξάνθης τα τελευταία χρόνια είναι η δημιουργία ενός προγράμματος σπουδών που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες των φοιτητών, από την καθημερινότητα τους μέχρι το γνωστικό αντικείμενο των σπουδών τους. Με αφετηρία αυτό οι φοιτητές της αρχιτεκτονικής έκαναν μια σειρά συνελεύσεων συζητώντας ζητήματα όπως τι αρχιτεκτονική διδασκόμαστε και θέλουμε να διδασκόμαστε και πώς αυτό μπορεί να διαρθρωθεί στο πενταετές πρόγραμμα σπουδών. Οι συνελεύσεις αυτές κατέληξαν σε πέντε άξονες που πάνω στους οποίους μπορεί να βασιστεί οποιαδήποτε αλλαγή του προγράμματος σπουδών.

α)Διασφάλιση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της παιδείας. Παιδεία χρηματοδοτούμενη αποκλειστικά από το κράτος. Αρχιτεκτονική εκπαίδευση για την κάλυψη των λαϊκών αναγκών και όχι των αναγκών της αγοράς.
β)Τήρηση του ενιαίου πενταετούς κύκλου σπουδών του τμήματος μας με παράλληλη αναγνώριση του ως master. Κατοχύρωση του ενιαίου τίτλου του πτυχίου ως Αρχιτέκτονες Μηχανικοί.
γ)Παροχή ολοκληρωμένης αρχιτεκτονικής εκπαίδευσης. Όλοι οι βασικοί τομείς της αρχιτεκτονικής εκπαίδευσης πρέπει να διδάσκονται στο βασικό κορμό των υποχρεωτικών μαθημάτων. Παράλληλα να μην υπάρχει αλληλοεπικάλυψη ύλης των μαθημάτων, τόσο στο ίδιο έτος, όσο και σε διαφορετικά.

δ)Ισοκατανομή αριθμού μαθημάτων ανά εξάμηνο, ώστε να μην προκαλείται προσωπική δυσκολία του φοιτητή να εμβαθύνει σε όλα τα μαθήματα αρχιτεκτονικού σχεδιασμού και των τομέων που αυτός περιλαμβάνει να γίνεται ποσοτική και ποιοτική ισοκατανομή στα εξάμηνα.

ε)Παροχή πολύπλευρων θεωρητικών και τεχνικών γνώσεων και άμεση σύνδεση τους με το βασικό συνθετικό θέμα κάθε έτους.

     Παρά το αίτημα των φοιτητών η κάθε αλλαγή των ήδη υπαρχόντων προγραμμάτων σπουδών κινούταν στη βάση της άκριτης μείωσης και συμπίεσης των μαθημάτων. Το πρόγραμμα σπουδών που κατατίθεται προς ψήφιση σήμερα στο τμήμα των καθηγητών είναι εν μέρη αποτέλεσμα μιας σειράς συνελεύσεων επιτροπών που ενεργοποιήθηκαν μετά την πραγματοποίηση της εξωτερικής αξιολόγησης στο τμήμα και φαίνεται ξεκάθαρα πως οι κατευθύνσεις που έμπαιναν από αυτή περνούν σάρκα και οστά σε αυτό. Μια εξωτερική αξιολόγηση η οποία είναι άμεσα συνδεδεμένη με την χρηματοδότηση του πανεπιστημίου και πλήρως ευθυγραμμισμένη με τη συνθήκη της Μπολόνια, προτείνει στοχευμένες αναδιαμορφώσεις στα προγράμματα των σπουδών, βάζει το σύστημα των πιστωτικών μονάδων και του ατομικού φακέλου σπουδών, προωθεί τη διάσπαση του γνωστικού αντικειμένου και το σπάσιμο του ενιαίου τίτλου σπουδών σε bachelor και master.

     Παρατηρούμε ότι η αρχή πάνω στην οποία διαμορφώθηκε το νέο πρόγραμμα σπουδών είναι η εισαγωγή του συστήματος των πιστωτικών μονάδων (ECTS), και της κατανομής τους στα εξάμηνα. Τα ECTS ανοίγουν τον δρόμο για τον ατομικό φάκελο σπουδών (ατομικός φάκελος προσόντων), μέσω του οποίου διασπάται το ενιαίο πτυχίο και μπαίνει ο κάθε φοιτητής ξεχωριστά σε ένα ατελείωτο κυνήγι πιστωτικών μονάδων. Ένα κυνήγι το οποίο δε μένει στα πλαίσια της σχολής,( δίνεται η δυνατότητα για επιλογή περισσότερων μαθημάτων, άρα και περισσότερων ECTS), αλλά επεκτείνεται (βλέπε workshop, σεμινάρια κτλ μέσω των οποίων μπορείς να αποκτήσεις ECTS επί πληρωμή), βάζοντας ακόμα πιο έντονα κοινωνικοοικονομικά κριτήρια και ταξικούς φραγμούς στη διαδικασία της εκπαίδευσης.

     Η λογική του ατομικού φακέλου έχει επιπτώσεις στις σχέσεις μεταξύ των φοιτητών, εντείνοντας τον ανταγωνισμό και μεταφέροντας τον κοινωνικό κανιβαλισμό μέσα στις σχολές μας. Δημιουργεί έναν μελλοντικό εργαζόμενο πειθήνιο και ευέλικτο, υποχείριο στα χέρια του εκάστοτε εργοδότη, χωρίς συλλογικές αναπαραστάσεις.  

     Ταυτόχρονα η διάσπαση του ενιαίου πτυχίου καταργεί τα ενιαία εργασιακά δικαιώματα και καθιστά ανέφικτη τη συλλογική διεκδίκηση.
Παρατηρούμε ακόμη ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα σπουδών έρχεται να διαχειριστεί την ήδη κακή υπάρχουσα κατάσταση του Τμήματος μας, που συμπεριλαμβάνει την έλλειψη διοικητικού και διδακτικού προσωπικού και υλικοτεχνικών υποδομών. Μην λαμβάνοντας υπόψη την συμμετοχή των φοιτητών κατατίθεται προς έγκριση ένα πρόγραμμα σπουδών το οποίο δεν έχει συζητηθεί ούτε από την ίδια από την Επιτροπή προγράμματος σπουδών ( τρεις μήνες από την τελευταία σύγκλιση της ), ούτε φυσικά από τους φοιτητές, αφού μας κοινοποιήθηκε μόλις μία μέρα πριν την ψήφιση του.

Στη Συνέλευση των φοιτητών της Αρχιτεκτονικής που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 10 Ιουνίου 2015 που είχε ως κύριο θέμα τo πρόγραμμα σπουδών αποφασίστηκαν τα παρακάτω:

Απαιτούμε να μην εγκριθεί σήμερα το νέο πρόγραμμα σπουδών.

Να διεξαχθεί νέος κύκλος συνελεύσεων και ανοιχτών επιτροπών με την έναρξη του νέου ακαδημαϊκού έτους.

Απαιτούμε την αύξηση διοικητικού και διδακτικού προσωπικού.

Την επαρκή χρηματοδότηση των Ιδρυμάτων- δωρεάν παροχή όλων των υλικοτεχνικών υποδομών που χρειαζόμαστε ( αναλώσιμα, σημειώσεις, σίτιση, στέγαση, μεταφορές).


Απαιτούμε την παράταση όλων των φοιτητικών παροχών (σίτιση, στέγαση, μεταφορές ) μέχρι τα τέλη Ιουλίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

a